Alla inlägg under juli 2013

Av Kicki Magnusson - 30 juli 2013 20:00

Ja jag har ju inte skrivit på evigheter. Det är mycket som har hänt. Jag får väl göra min bästa killkompis glad och skriva allt som hänt :-).


Mormor har blivit sämre i sitt hjärta. De har opererat in en pacemaker som ska hålla hjärtat i schack men mormor är som hon är hon tar inte hans om sig själv. Hon äter för lite och röker för mycket.

Farmor har varit inlagd ett par gånger för vatten i lungorna och en fläck på levern. Men nu är hon hemma igen men hon va jätte anfådd sist jag träffade henne.

Farfar är väl också rätt så stabil fast han inte alltid riktigt hänger med i samtalsämnena.

Micke Mellgren har fått en hjärnblödning men han har återhämtat sig otroligt bra på bara 7 veckor.

Bodil Mellgren har tyvärr lämnad denna jord i fredags 14/6 samma dag som Micke blev utskriven från sjukhus vilket är mycket tragiskt. Vi kommer att sakna dig jätte mycket. Och Bodil vi lovar vi tar hand om Kevin.


Saknar morfar varje dag som går, Och jag vet att mamma saknar honom ännu mer..det är fruktansvärt jobbigt allting men det blir bättre och bättre varje dag i alla fall lite...


Har haft semester i en vecka nu och min sista semester vecka börjar nu men jag har två veckor till i augusti så vi får se vad jag ska hitta på denna veckan som kommer...


Onsdag blir det begravning för Bodil Mellgren...Usch fy satan säger jag bara...


Torsdag är jag bjuden till bjuv till underbara kompisar, med med mitt dåliga lokalsinne så vilsar jag väl bort mig som vanligt....Har riktig ångest över detta med att inte hitta. 


Per han har skaffat flickvän vilket är otroligt roligt, hon är super trevlig. Så nu är det bara jag och mikael kvar som ska hitta någon i denna familjen...


Jag har snart jobbat på nyvångskolan i 2 år och jag trivs underbart bra. Och nu i höst så ska jag va med och starta upp en ny förskoleklass som ska bli riktigt roligt..Jag kommer att sakna alla mina ettor så himla mycket men ni kommer att se mig oftare än ni tror. 


Har nu bott i veberöd i 8 månader och det är helt underbart nära till alla. Cykel är det enda som behövs så kommer jag hem till de flesta..Har fått lägenheten nästan precis som jag vill ha den, Lilla rummet vill jag göra någonting med så det blir snyggare än den äckligt oranga tapeten...=)


Ja nu denna månaden (juli) är det dags att bli 25 år usch låter mycket..Men det är inte så mycket. Det som känns lite konstigt är att fler och fler i min ålder börjar få barn, redan har barn och massa sådant. Så jag kanske ligger lite efter men måste ju hitta min prins först...Haha...


Henrik&Anna ska ha barn vilket är otroligt roligt äntligen får jag en flick kusin på pappas sida också och inte bara på mammas.


Rebecka har ju också fått barn det kanske ni redan vet men men han är ju lite mer än ett år nu. Himla söt lilla Neo synd att man inte träffar dem mer, Älskar ju de lilla små liven...


Emelie är underbart söt, en liten godsak och så rolig att leka med, Likaså olivia hon är sötare än socker inte rädd för någonting den lilla tösen...=)


Ja jag väntar ju på att Camo&Carro ska få barn så jag får bli gudmor någongång :), Tror nämligen henrik har glömt vad han lovat..Haha=) 


Jag hittade till bjuv med hjälp av camo. Vad hade jag gjort utan dig, Totalt kollapsat säkert du är min livräddare i mycket, min egna lilla psykolog. =) Tack så mycket för att du finns där för mig...


Dansgalan iår va en riktig höjdare. Jag bytade umgänge totalt och det blev väldigt lyckat fast vi bara va fyra personer. Men roligt hade vi i alla fall. Det jag är imponerad över mig själv var att jag släppte på kontrollen lite och det va otroligt skönt vilket jag aldrig hade vågat i ett annat sällskap men sen kan det ha att göra med att min lilla grupp gick hem tidigare än mig :-). Jag hade väldigt trevligt ensam fast jag inte va ensam ;-). Men det gick ändå inte som jag velat men vad ska man säga. Va tydligen inte meningen denna gång i heller. :-( jag är ändå glad att jag vågade. :-) synd att det aldrig blev mer.


Mina bröder tycker att jag är kräsen när det gäller killar. Men jag tänker faktiskt inte träffa ett pucko till som den förra jag va tillsammans med, Aldrig någonsin men visst jag kan kanske vara lite kräsen får väl ändra lite på det..;-)


Stolt över mig själv!!

Ja jag är faktiskt det. Klarade 9 årig grundskola fast man blev mobbad hela tiden. 
Klarade 3 årigt gymnasium fast min lärare hatade mig. 
Klarade komma ifrån ett förhållande med en misshandlande,alkoliserad idiot. Det är jag mest stolt över mig själv för att man kom ifrån det och att man inte halkade tillbaka, han gav ju sig inte direkt i heller, exakt ett årefter skickar han och friar dummare fan får man leta efter. Och värst av allt va att han slogs, drack och spelade bort de mesta pengar han hade. Därför är det mycket svårt för mig att lita på folk. Visst jag litar på mina närmsta fullt ut men nya personer har jag fruktansvärt jobbigt med. Och visst jag vet att folk kan ändra sig som det här med att man blev mobbad i grundskolan visst de kan va normala nu och kanske har växt upp men visa för fan det då och inte bara bli stumma och hälsa när man ses. .


Har även haft kalas för att jag har blivit 25år och jag tackar alla som gratuelerade mig och jag tackar er som kom hit och gjorde min dag toppen. Helt underbart och tack för alla fina presenterna...=) Kommer aldrig glömma denna underbara fördelsedag. 

Jobbat mina fyra veckor snart och nästa vecka är det äntligen två veckors semester till, Och jag ska till ullared och tälta måndag till tisdag så det ska bli roligt och skönt. Annars vet jag faktiskt inte mer vad jag ska göra..Jo det blir att åka till björka loge på lördag och dansa loss till scotts ska bli kul, någon mer som ska dit?

Annars är jag ledig om folk vill hitta på något bara att komma med förlag så kanske vi kan hitta på något....


Blir säkert bio någondag också fick ju presentkort på sf så det får jag ju utnyttja också vet bara inte vilken film jag vill se, Definitivt wolverine men vad mer, hmmm det får jag tänka på lite...


Idag har det regnat ganska reällt så vi ställde in att vi skulle gå på badet och hade filmdag med popcorn och sådant istället så det va mysigt. Men fick inte gå hem förrän 17:30 för då gick sista barnet hem. 


Jag vill tacka Mikael Redman för den fina paketen jag fick på posten förra veckan...Jättestort tack...


Nu har jag gjort fruktsallad och ska ha glass till det. ibland får man lyxa till det...=)

ha det bra alla...


Ovido - Quiz & Flashcards