Alla inlägg under december 2013

Av Kicki Magnusson - 8 december 2013 19:30

Hej...

 

Det är den 7 December idag.

Och dagen har varit lugn än så länge blev en snabb tur till Burlövs Center för att köpa ett par fodrade vinter skor. Och jag hittade ett par som i alla fall va varma men sen om de är snygga struntar jag i..Har även köpt mig ett par termobyxor så nu är jag redo för vintern och det passade ju bra nu när det blev snö och allt idag....Unnade mig tre nya berlocker på mitt armband också det blev en kamera, änglavinge, och en snöflinga. Längtar till den dagen då jag kan hänga i ytterliggare en bokstav förutom min egen...

 

Veckan som har gått har gått otroligt fort och snart är det jul. Jag har köpt 3 st julklappar, mammas,pappas och joakims nu vet jag bara inte vad jag ska köpa till bästa kompisen, eller till mina två andra bröder det är så himla svårt...Jag har inte alls någon koll på vad de vill ha och det de vill ha är för dyrt för min lilla kommunalar lön. Haha....

Emelie ska också få en julklapp men hon är ganska lätt vad som helst till ett litet barn på BR funkar ju....

 

Denna veckan som kommer är en kollega sjuk, hon har blivit inlagd på sjukhus för lunginflamation. Så jag vet inte riktigt när hon får lov att börja jobba igen men hon ska först krya på sig och bli riktigt frisk. Vi har fixat vikarie redan så det är lugna puckar...

 

Har ringt och skällt på min läkare för att jag inte har hört något sen jag va på ultraljudet då de hittade gallstenen. Så nu har jag en telefon tid på torsdag men tror inte den telefontiden gör en smartare om jag ska vara ärlig...Ska det ta 8månader för dem att tro på mig så ska detta ta ännu längre tid...Är trött på detta med magont nu. Vill kunna äta utan att vara rädd för att få ont men men det kommer väl till nästa år....Men se det positivt man går ner i vikt på att inte veta vad man kan äta eller inte äta alls..Haha =)

 

Mamma fyllde år i onsdags...Så då blev det kalas för lilla Mamma, Även camilla kom till mamma med lilla Emelie hon är så söt och så himla mysig...Helt underbar unge....=)

 

Har beställt ett par till likadana byxor som jag har nu fast i en annan färg de är skit sköna att jobba i och de är också snygga vilket är ett väldigt plus...=)

 

Nästa helg är det Perikles på dammstorpsgård och jag tänkte faktiskt åka dit...Någon som vill följa med? Förfest hos mig...

 

Sitter just nu och uppdaterar min spotify lista börjar tröttna på det jag har så har ni några förslag på bra musik så är jag tacksam...

 

Har uppdaterat mikaels minneskort så han inte dör av gammal musik på väg till jobbet. =) Har även snabbat upp hans telefon den va ju segare än ett ålderdomshem. Undrar vad han gör med dem... Haha

 

Har precis diskat, städat undan lite och hängt upp lite tvätt nu har jag satt mig vid tv:en för att hinna skriva lite här innan Martina ska komma över på en kopp kaffe och lite skitsnack...=) Alltid lika trevligt när det händer...

 

Imorrgon är det dags att jobba ser fram emot det riktigt mycket, vi ska gå till kyrkan och kolla på julkrubban och efter det är det pyssel i kyrkan så det kommer bli jätte bra med alla barnen där..Mysigt det är så julen ska vara alla de traditionerna som man själv hade när man va liten och gick i skolan. Jag trivs underbart bra med mitt jobb och ångrar inte för en sekund att jag sökte jobb där....Tji fick arbetsförmedlingen, Haha den 20 ska jag fira för då blir jag utskriven från arbetsförmedlingen så det är skönt. Och den 21 startar min heltidstjänst som Nyvång skolan helt och hållet själv betalar....=)

 

På tv går just nu dessert mästarna och jag kan lugnt säga att jag inte är sugen på något sådant, fast jag har köpt kakor av Joakim för de ska på klassresa. Men man måste stötta familjen. Köpte även en salamikorv från delikatess kungen vilket är en jätte god korv...

 

 Ha det bra alla!!!

Av Kicki Magnusson - 1 december 2013 21:30

Torsdag 1 aug.

Slutade kl 11 så jag åkte och shoppade med mamma,pappa och Mikael. Köpte lite kläder till lördag och sedan köpte jag surfplatta. Så det blev alltså lite nya saker. Mest underkläder och en ny klänning och jeans shorts.

Fredag 2 Aug

Blev det fredagsstängning på jobb, aldrig roligt en fredag. Men så illa tvungen. Efter jobb blev det hem till mamma&pappa för bad och sol. Camilla&omid va där med Emelie också hon är så himla söt. Så hon fick sakerna jag gjort till henne. Camilla blev så glad.

Lördag 3 aug.

blev det ännu mer baded familjen och farmor, sen efter det blev det fest och björka loge med vänner. Scotts spelade. Scotts är bra annars men tyckte denna gången spelade de för mycket amerikanska covers. Hade varit bättre om det va svenskt. Men när de sjöng highway to hell så tyckte jag att de gjorde det riktigt bra. Träffade också ett par skolkamrater både från storkskolan och från gymnasiet. Alltid trevligt. Nästa gång det blir björka är kanske den 12 september. Men innan det blir det 90 talskväll i Helsingborg.

Söndag 4 Aug

Blev en lugn söndag med Camo och Carro alltid trevligt att ha er på besök. Tack för att ni kom. Sen blev det bygg max med föräldrar och sedan riktig bakis mat fast man inte va bakis. McDonalds. Sen blev det bara en lugn kväll med kortspel, bacardi, familj och chips.

Måndag 5 aug.
Sitter nu i bilen på väg till Ullared med farmor och farfar. Och det värsta är att jag mår inte riktigt bra är jätte förkyld och trött. Varför ska det bli så på ens semester.Blev inte mycket handlat i ullared med jag hittade i alla fall 3 toppar och två saker till hemmet. Får se om man kanske hittar mer saker nästa gång man ska dit när det nu blir, Blev en eftermiddag kväll hemma hos mamma och pappa med grillat, bad och skitsnack, Alltid trevlig men nu har jag börjat fundera och det är fan aldrig bra, Köpte en väska till min surfplatta på ullared skit häftig i rosa. 


Tisdag 6 Aug.

Natten inatt har inte varit rolig hade fruktansvärt ont i magen vid 1-2 inatt och vårdcentralen säger att jag ska vänta tills anfallen håller i sig längre, Nästa gång detta händer tror jag att jag dör, för det gör riktigt ont och jag kallsvettas och är varm och ingenting hjälper. Någon som vet vad det kan bero på alltså magsmärtorna?

Har precis beställt en ny väska till min mobiltelefon, riktigt häftig i rosa. Dagen idag har varit lugn och skön fast jag kännt mig som en överkörd, jag har solat och badat hemma hos mamma&pappa så det har varit en perfekt semester dag, Sitter just nu och pratar med Mikael och jag tackar så mycket för alla fina ord och jag lovar än är det inte tid för mig så du behöver inte vara orolig att jag inte kommer finnas, Sitter också och kolla sf.se vill gå på bio men vet inte vad jag vill se eller vem jag ska gå med, någon frivillig som följer med?? ;) Per har varit hemma hos mamma och dem idag också en hel dag med bara lan, haha, 


Onsdag 7 Aug

Blev en lugn dag med mycket sol och bad, På kvällen blev det sällskapsspel med mikael,per&sofie. Men som vanligt blir jag attakerade för de säger jag fuskar. Fattar inte varför men men jag får väl stå ut med det...


Torsdag 8 Aug. 

Blir nog en tur till malmö i detta regniga väder, ska försöka byta in ett nagellack som jag fick när jag fyllde år för att jag redan har den färgen. Kanske blir några nya nagellack också för jag har ju 200kr på kicks också. Annars får vi se vad som finns där...


Fredag 9 Aug

Lördag 10 Aug

 

Söndag 11 Aug

 

Måndag 12 Aug

Skulle egentligen åkt till Camo&Carro idag men det blev inte för jag har haft jätte ont i magen. Och jag har ringt både vårdcentralen och novakliniken men tyvärr kan de inte göra något för det är inte akut säger det...Väldigt konstigt men men....Så idag blev en extremt lugnt dag....

 

Tisdag 13 Aug

Min hårddisk har gått i sönder och jag är helt förstörd, alla mina serier och filmer är nu mera börja.....Blähäää...

 

Onsdag 14 Aug

Har beställt en ny extern hårddisk så det är skit bra, Och den jag har beställt är på 2tb så det kommer jag klara mig på länge hoppas jag men jag är ju så konstig sparar ju på serier som jag har sett och sådant...Haha

 

Torsdag 15 Aug

Blev att beställa ett par beats audio hörlurar idag, Och jag hoppas de kommer snabbt vill så gärna ha dem...=)

Blev vin ikväll också och på tv blev det karate kid, och efter det Conspiracy Theory.. Riktigt toppen kväll...


Fredag 16 Aug

Idag skulle det egentligen ha blivit Malmö festivalen men det blev inget med det, Vilket va väldigt synd såg verkligen fram emot det men men det kommer fler dagar men det va bara idag Perikles va där =(..Sofie,Per&Olivia har varit här alla dagar hela veckan i och med att Olivia går på dagis i blentarp himla kul att de varit här. Så det har varit barn mys hela veckan...=)


Lördag 17 Aug


Lördag 12 Oktober

Ja ja jag vet har inte skrivit sen i Augusti men har inte riktigt haft tid till att skriva tycker jag...Man jobbar ju alltid känns det som och nu är det ju ännu stressigare det är ju 6-åringar. Men det har faktiskt lugnat sig en hel del sen de började skolan...


Tisdag 12 November

Mycket har hänt tycker jag sen sist jag skrev, Jag har äntligen fått reda på vad det är för fel på min mage och som jag trodde så va det gallsten och nu väntar jag på svar från min läkare om vad som händer nu. Så nu är det bara att vänta och se vad han tycker...


Ja som jag har skrivit innan i något inlägg så träffade jag en kille på dansgalan och nu har han börjat ringa igen mitt i nätterna, och det retar gallfeber på mig, Att han är så feg att han inte kan ringa när han är nykter och sedan när man frågar vad han ville så svarar han inte, Väldigt mesigt enligt mig faktiskt men så är det väl med det. Nu ger jag upp honom....


Mormor har varit på sjukhus igen, Hon hade någon infektion i kroppen igen, Jag fattar inte när detta ska bli bra...Men men det blir det väl inte...


Per,Sofie&Olivia har flyttat till hus och det är jätte mysigt. Jätte glad för eran skull, Olivia är så söt också verkligen en toppen unge...


Emelie har också blivit ett helt år, Och hon är verkligen en gull unge. Älskar henne. Och än en gång är så glad för att ni äntligen fick ett barn Camilla&Omid...


Jag vet en hemlighet och jag är överlyklig för eran skull. Verkligen jätte kul och jag hoppas att du inte skämtar för då dödar jag dig...=) Du vet vem du är....


Har gått två år sen Morfar dog och jag saknar honom inte mindre. Saknar han ännu mer faktiskt, Men jag ska säga en sak han fixade mycket när han kom till himlen, min lägenget, mitt jobb, camilla fick barn, Mamma opererade sig,gått ner 45kg, pappa opererade sig och har gått ner 60kg. 


Söndags va det fars dag och den årliga gåsamiddagen hos farmor&farfar, ja vad ska man säga om det visst det va trevligt, gick dit enbart för Farfars skull.


Jag har blivit förlängd på jobbet också. Fram till den 20 juni så det är perfekt.


Söndag 1 December 1 Advent.
Ja vad har hänt sen sist. Jo det är den 1 advent och jag har julpyntat och det har blivit jätte mysigt. Har också köpt trer julklappar så nu är mamma,pappa&joakim färdiga så det är skönt. Vet bara inte vad jag ska köpa till per,mikael&camo/carro men jag får se vad jag hittar..


Per har flyttat hem igen till mamma&pappa det höll inte med sofie. Så det är ju synd. Du klarar det per vi är alla här för dig...


Idag den 1 December fyller även mormor år men vi fick inte komma till henne för hon mår inte så bra. Så vi får se får kanske åka dit en annan dag när hon mår bättre. 


Blev även en sväng på julskyltningen här i veberöd men det va riktigt värdelöst iår. Knappt några människor men det blev äcklig gröt på konsum. Missade även eldshown de hade flyttat tiden på så det va helt värdelöst. Men men. 


Det blev även middag med familjen. Och det blev även en liten fika efter julskyltningen som bestod av pepparkakor,gifflar och pappa&mamma drack kaffe...


Imorgon är det dags för jobb igen. Helgen har gått alldeles för fort men nu är det snart en ny vecka, nya utmaningar...


Ha det bra alla....

Ovido - Quiz & Flashcards