Alla inlägg under januari 2014

Av Kicki Magnusson - 17 januari 2014 22:00

Hej idag är det den 12 januari 2014...


Jag har pecis diskat färdig och slått in pappas alla coca cola koder så får vi se vad han ska köpa för dem...

Idag har mamma och pappa hjälpt mig att möblera om i vardagsrummet blev riktigt mysigt och hemmatrevligt nu visst det va det innan också men det blev en annan mysfaktor nu tycker jag....


Har även satt upp min fina home tavla jag fick av en vän. Passar riktigt bra där jag satte den också...
Har även rensat de två lådorna som där va glas och porslin i, mamma fick en hel hög saker med sig hem som jag inte använder...Har även lagt in lite på veberödsloppisen, en jacka och en mobiltelefon så jag hoppas jag får dem sålda men verkar inte så har haft de inne på loppisen två gånger innan också...


Idag blev även Julen utstädad här, fast det va lite vemodigt men nu är det friska tag till det blir vår och sommar..

Just nu går musiken på hög varv här medans jag kollar på Gordon Ramsay och skriver detta inlägg. Imorgon är det dags för jobb igen. Ännu en ny vecka och allt går så himla fort..Måste komma på något jag kan göra med barnen på KA imorgon. Några ideer?


Fredags var det kalas för lilla farmor som blev 69år va där ganska länge denna gången. Det blir bättre och bättre. Mer säger jag inte om det....Sen blev det en övernattning hos föräldrarna för att sen åka hem lördag kväll för att ha spontan häng med Martina det va riktigt trevligt, blev en timme drygt i min soffa med skitsnack och en film på tv. Sen blev det en tur till södra sandby för att träffa en killkompis till Martina...Va hemma runt 01:30 så det va kul...


Idag slutade jag 16:30 från jobbet va hemma lite efter 17:00 för att det har snöat och ändå åkte jag med pappa...Men så är det när det är snö alla blir extra försiktiga för de är rädda att köra av vägen och jag förstår dem...


Det blev mat direkt när jag kom hem värmde min soppa jag gjorde för några helger sen...Och idag fick jag krydda till den lite extra för den smakade knappt något...Men sen blev det riktigt god...


Nu har jag landat i soffan med serier på tv och på datorn...Alltid lika bra fast det är lite ensamt men men...=)


Hade Mamma,Pappa&Mikael på besök på en kopp kaffe, mamma tog de kläderna hon ville ha av alla dem jag slängde ut igår. Hon tog inte så mycket. SÅ resten åker ner i UFF kontainern. 


Jobbet idag gick bra..Jobbade länge som vanligt..Missade bussen med två minuter när jag skulle hem men nästa buss kom efter en kvart men det va ändå jobbigt att vänta...Kom hem till slut i alla fall och ringde camo på vägen hem för lite skitsnack och skvaller...Toppen dag med andra ord....



Av Kicki Magnusson - 16 januari 2014 21:12

Lite av pyssler jag har gjort här hemma och på jobb...=) Hoppas ni gillar det och ni får gärna sno idéer. =) 


                                   

Av Kicki Magnusson - 8 januari 2014 22:15

Har funnit glädjen med att skriva igen. Och jag vet inte riktigt vad det har att göra med men jag tycker det är skönt att skriva av mig...


Lucia igår och vi hade mys mys på jobbet som började med samling med barnen och sedan fika och efter fikan blev det julpyssel med 3:orna vilket va väldigt uppskattat av barnen, de fick lära känna helt nya personer och det va jätte härligt att se. Jag tackar för hjälpen av sandra och adam som va vikarier med mig igår. 


I torsdags va vi i kyrkan och kollade på 3:ornas Lucia vilket va jätte mysigt. Att jobba inom skolan är det bästa jag vet för dessa saker som jag älskade när jag själv gick i skolan va tradiotionerna vid jul så nu mår jag som bäst när det är Lucia,adventsfirande, julpyssel och allt....


Britt-Marie på jobb är sjuk, hon har blivit sjukskriven hela denna vecka som kommer och då blir det vikarie för henne....


Jag har också fått reda på provsvaren från min röntgen/ultraljud av min mage, Jag har gallsten och ska bli opererad i början på nästa år vilket inte är så roligt men jag hoppas ju att jag kommer slippa ha ont mer efter det för just nu känns det mesta hopplöst med denna magont. 


Jobbet går underbart bra, trivs på jobbet så det är helt otroligt. vi har slagit ihop våra fritids så vi är 60 barn varje efter middag och då heltplötsligt 9 pedagoger vilket inte är så stressande. Mina kollegor är toppen. Lotti du är helt underbar tack för att jag får jobba med dig. Vi har otroligt roligt....Och alla ni andra också tack för allt stöd och hjälp ni ger mig. OCh tack för att ni tror och litar på mig...Fick en toppen komplimang av Joachim på jobbet i onsdags gud va jag blev glad. Det gjorde hela min eftermiddag...=)


I tisdags va det spökvandring med jobb, Vi startade vid domkyrkan och slutade inne vid saluhallen, visst historia är roligt men detta va inte direkt min stil. Middagen på Grill&Meze va otroligt god och dyr. Men ibland får man unna sig saker..


Vi har haft fullt upp på jobb med föräldrakväll,sång på gång,lucia, framträdande för föräldrar, uppvisning för alla f-3 och allt gick strålande, Mitt jobb gör mig otroligt glad för tillfället, har hittat e riktig vän i underbara Lotti, Martina jobbar igen på nyvång vilket är toppen, de flesta jag jobbar med har lärt sig att stå ut med mig och de vet vad jag går för nu också så det är ju bra...


Det har varit jul, Julfirandet blev lugn tillställning hos mamma&pappa med tre bröder och vår lilla hund Anja...Det va en perefekt jul enligt mig, jag fick det mesta jag ville ha jag fick en spegel med dörr och där kan man hänga smycken vilket är otroligt praktiskt, Den fick jag av mikael. Av per fick jag en digitalkamera som jag har tjatat om i 100år känns det som, Av mamma&pappa fick jag ett brickbord i vitt och det är skitsnyggt, fick även en tvfilt med ärmar av mamma&pappa vilket va toppen julklappar, av farmor fick jag strumpor och balsam. 

Det har varit nyår och allt va jätte trevligt. Emelie hon va jätte söt som vanligt, Jätte trevligt med Camilla,omid,johanna,jimmy och lilla emelie, Det va en toppen nyår väldigt mysigt med de personerna man tycker om mest. Fast jag vred knät ur led så man kunde flytta på knäskålen men som tur va så fick pappa det på plats igen men nu har jag lite problem att gå. Men det blir säkert bra...


Helgen som har varit har jag tillringat mesta delen på akuten fick jätte ont i magen i lördags kl 18:00 hade så ont så jag bara grät och grät och tillslut så tyckte mamma att det var bättre att åka in till akuten så då åkte vi. Väl inne på akuten så kom vi fram till receptionen ganska så fort men efter det hände det inte så mycket jag fick ondare och ondare, till och med så ont så jag va tvungen att ringa i alarm klockan och då har det gått långt om jag ska ringa i den och tillslut kommer de och hjälper mig in i ett rum där jag ska försöka ligga ner men det går inte för att det gjorde för ont, kunde inte sitta i heller för det gjorde också för ont och innan allt detta tog de alla prover igen som de har gjort. väl inne på rummet så kom där en läkare tillslut och kände och hade kollat prover och så och tillslut vill hon ge mig smärtstillande de börjar med voltaren i dropp vilket inte ger någon effekt överhuvudtaget så efter ett tag när de ska komma på något annar så kommer de äntigen med morfin vilket hjälper och efter en kvar med det så är jag äntligen smärtfri vilket va underbart skönt. Den kvällen va jag hemma ungefär 00:30 och akuten hade bokat ett till ultraljud på söndagen så kl 10:00 ringde die och vi fick åka in till ystad igen, 10:50 blev jag ultraljudad igen för andra gången och då konstaterade de att där va stenar och även lite fler. Så efter det blev det akuten igen för att ta fler prover alla prover igen. Och det gick skit fort men efter det skulle jag träffa en läkare och få mina provsvar vilket tog en evighet. 15:30 kom jag äntligen in till en läkare och fick reda på provsvaren och vad som skulle hända nu och även då kände och tryckte läkaren för att kolla så jag hade ont. Och då äntligen sa han det jag har väntat på i flera månader att det ska bli operation. Söndagen gick fort för halva dagen gick åt att sitta på akuten väl hemma åt jag lite mat sen somnade jag på mina föräldrars soffa när jag väl vaknade så fick jag ont i magen igen vilket inte är så roligt. Och som tur va fick jag med mig 4st citodon hem annars hade jag inte klarat den dagen i heller. Men citodon är inte roligt att äta och speciellt inte om man blir knarkad av dem och jag skulle äta två stycken. Idag tisdag 7 Januari ringde jag själv och bokade tiden med en operations planerare och min operation är planerad rill den 27 januari. Äntligen kan jag bli fri från denna skiten...


Ja vad ska man säga att jag är en jädra otursfågel Ja kanske...


Idag började man jobba igen efter 3 veckors ledighet det va en pärs kan jag be ocg få berätta. Men det va trevligt att träffa alla kollegorna igen väldigt trevligt..Vi har roligt ihop vi och ibland är vi väldigt olika men man kan inte alltid tycka samma och tur är väl det..=) Idag va det föreläsning halva dagen om BFL av Joakim Nilsson från svedala och det va faktiskt väldigt intressant att höra om det av en vanlig lärare man fattade med då...och resten av dagen blev det arbetslagsplanering vilket gick bra. Vi har mycket vi måste bli bättre på och vi har mycket som vi redan är skit duktiga på så det kan bara bli bättre...=) Eller hur...


Idag har jag städat ut lilla rummet där jag  bara har skit egentligen men det blev rent från alla gamla papper i alla fall och annat jäkla skräp nu är där bara två lådor kvar med glas och sådant i som jag egentligen inte orkar gå igenom så vi får se när jag orkar det...Har även flyttat om lite i frysen så jag får plats med mer mat. Och den andra frysen håller jag på att frosta av tycker att allting luktar frys så nu va det dags...Kom på hur man stängde av den..=) Wiee Kicki grattis du har bott här ett år..Haha...


Har även fått en kusin till lilla Agnes. Henrik&Annas lilla tös..Hon är jätte söt...Vet inte mer vad jag ska skriva om det tyvärr...


Har installerat om min dator till fabrikationsinställningarna och första gången blev det inte bra men andra gången blev det bättre...


Har också en ny telefon, köpte den av per för han använde den inte..Samsung S4 är riktigt nöjd faktiskt...


Just nu sitter jag och kollar på en Lifetime film den är skit bra har sett den två gånger innan och jag får inte nog..Men hopplös romantiker som jag är så ser jag den igen och igen och igen...


Onsdag idag 8 Januari... Har äntligne fått rätt på att frosta av frysen och städat den och kylen så nu luktar även kylen och frysen gott..


På jobb idag va det dags för vårt veckliga fritidsmöte och som vanligt får vi sagt mycket men verkar inte som om vi får mycket bestämt tyvärr men jag hoppas det blir bättre. vi har blivit bättre på att vara effektiva i alla fall vi hann med allting på de två timmarna vi har...


En kollega har kommit tillbaka från sin pappa ledighet det är väldigt trevligt att ha honom tillbaka...=)


Vi har även någon som har slutat och bestämt sig för att plugga vidare. Vi har ett par stycken som ska gå i pension under året också så det kommer bli lite tomt utan dem, men förhoppningsvis blir det nog bra...


Det nya året tar fart med stormsteg och det är svårt att komma tillbaka in i rutinerna med jobb och att gå och lägga sig i tid men det ska jag nog få kläm på ganska fort...Idag är jag jätte trött men det är inte så konstigt...


Alla nya serierna kommer att börja nu i januari och det är skönt så är allting tillbaka som vanligt vilket är bra. 


Fick brev igår av arbetsförmedlingen och det va ett helt underbart brev..Jag är äntligen fri från dem...Jippi fast brevet va försenat för jag va fri från dem redan den 20 december...=) så jäkla skönt...


Nu väntar jag bara på brevet från lasarettet med sakerna till operation och sådant...


Och så väntar jag givetvis på mina underbart snygga tröjor jag har beställt undrar när det tänker komma..Ja och givetvis pers julklapp har inte heller kommit än vilket är väldigt konstigt...Men hoppas den kommer imorgon eller på fredag för han vill gärna ha den...haha


Pappa blev påkörd på sin bil i fredags av en idiot förstår inte hur den här människan tänker men men varför förvånar detta mig. Från och med nu ska jag sluta att förvåna mig över idioter...


Mikael jobbar natt inatt igen, måste va skit tråkigt han ringde mig innan för att snacka lite skit vilket va trevligt...Tur man har honom så man får reda på lite saker om sina syskon...


Funderar på att dra ihop en lite fest i helgen. Ölen i kylen gör mig frustrerad de blir aldrig uppdrukna så jag får väl bjuda in ett par kompisar som kan dricka upp dem för nu är jag trött på dem...=)


Sitter här och tittar runt i min lilla lägenhet och jag älskar den, har fått det precis som jag vill ha den, visst det finns fortfarande saker jag vill ha till min lägenhet men det kommer det kommer och sen saknas ju Mr Right också men förhoppningsvis så kommer det också, Och kattungen jag har pratat om länge att skaffa men det kanske också kommer någon gång under året, vi får se det är många nya planer som går runt i mitt huvud vi får i alla fall hoppas att några av dem blir sanna...Eller vad säger ni?


Detta året ska jag försöka bli mer framåt med personer jag tycker om men det är inte det lättaste tyvärr men jag ska försöka i alla fall....Det är en bit på vägen i alla fall att inse det...Men i alla fall vi får se hur det går med det...


Nä nu får jag väl gå och lägga mig nya tag imorgon på jobb. Och vem vet det kanske händer något som är värt att skriva imorgon ;-) vi kan ju hoppas...

Ha det bra tills jag skriver igen!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards