Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Kicki Magnusson - 19 juni 2011 19:24

Lördag 16 April

Idag har inte hänt så värst mycket, Har ordnat lite mat, så snart ska jag grilla det till mig och mina bröder så det kommer säkert bli jätte gott…

Har även köpt mig en majblomma iår precis som alla andra år. Satt och kollade också skulle vilja ha den pin som de säljer på apoteket den är snygg och 20kr så stödjer man Unicef, Stöder ju alla andra saker så jag skulle haft den på min väska också.


Ikväll tänkte jag att vi skulle se någon bra film med lite gott till så jag tänkte snart åka in och handla lite chips med dipp. Någon som kan rekommendera någon bra film tills ikväll, behöver ha någonting att göra, mina tankar är inte riktigt med mig just nu.


Kevin är här också, han kom med en radiostyrd bil till joakim igår och en väldigt stor radiostyrd bil. Men han hade inte hittat fjärrkontrollen så han skulle leta upp den också.


Söndag 17 April

Idag har vi haft Dennis&Daniel på besök vi grillade hamburgare, och snacka allmänt skit, Stackars lilla Daniel fick äta soppa, Men så är det när man ska självplåga sig själv med piercing i tungan..Haha…


Idag såg jag filmer Twilight för 100 gången. Var bara tvungen kände att jag hade behov av Twilight och efter det blev det The Last Airbender.


Måndag 18 April

Blev en lugnt måndag, med tvättande, diskande och upphängning och nertagning av tvätt. Och lagade även lite mat blev snabb mat för per skulle egentligen köra till Dennis&Daniel.


Idag såg jag New Moon och Eclipse var bara tvungen när jag väl hade börjat med den ena så blev det de andra också. Såg även filmen The Losers den var skit bra, konstigt att jag inte sett den innan. Den rekommenderar jag starkt till folk som gillar lite action.


Tisdag 19 April

Oscar kom i förmiddags så han ska va här med joakim idag han hade tråkigt hemma sa han så han kom hit istället.

Har varit iväg och handlat på netto idag blir det grillat, grillat kött och korv med bröd i och med att mikael påstår att han är vegetarian men han äter korv. Hur går det ihop? Haha


Morfar har fått komma hem från sjukhuset nu över påsk, han ska dit igen efter påsk och så men det kommer nog gå bra. Hoppet har vi alla i alla fal..

Nu ska jag hänga upp lite mer tvätt och snart börja förbereda mat. Ikväll blir det någon bra film.


Onsdag 20 April

Ska åka upp till tydinge över påsk med Mikael,Joakim&Anja, Mamma och pappa är ju redan där uppe så. Ska bli kul att se hur där ser ut nu, var ju inte där så mycket förra året, Och sedan får jag åka upp och hälsa på morfar&mormor.

Morfar kom hem från sjukhuset idag, han ska vara hemma över påsk.


Torsdag 21 April (Skärtorsdag)

Första dagen i tydinge, Har varit och hälsat på mormor och morfar, vi har hjälpt  henne stäfa upp lite i förrådet, slängt en masssa onödigt skit, lyfte in ett skåp till henne också, satte upp hennes nya torkvinda och sedan satt vi ihop hennes grill.


Fredag 22 April ( Långfredag )

Blev det att prova på att grilla bakpotatis det gick inte så bra, de blev inte riktigt klara. Men de som blev klara blev rikitgt gott, Kvällen blev det att spela kort med mamma,pappa&Joakim. Mamma vann, joakim tvåa, pappa trea och jag sist som vanligt men men det var roligt i alla fall…


Lördag 23 April ( Påskafton )

Blev det hemfärd från tydinge, Kom hem ungefär halv ett, sedan så åkte jag,per,mikael&joakim till nova och bytade pers shorts han hade köpt sen så kollade vi lite på skor och på kläder och så, Blev en skön lördag. Klockan 16:00 bar det av till farmor för påskmiddag, alltid trevligt.


Morfar har åkt in på sjukhuset igen. Inte alls roligt, men jag tror han har det bättre där inne. Men det är aldrig roligt att ha en släkting på sjukhuset, kommer ihåg när pappa låg där inne, det var inte alls roligt. Det var nära en kollaps när man såg han ligga där inne, så jag hoppas morfar blir bättre…


Söndag 24 April ( Påskdagen )

Idag blev det att åka till Ikea och biltema med per, Han skulle ha ett skrivbord till sitt rum så nu blev det ett riktigt snyggt hörn skrivbord, Han skulle även in på biltema och ha bromsskive färg eller något sådant, sedan bar det av till coop och köpa något att äta, det blev grillat med potatissallad och korv en toppen söndag.


Måndag 25 April ( Annandag Påsk )

Dagen idag blev ganska lugnt, Vi grillade och tog det allmänt lugnt. Såg film och så


Fredag 29 April

Idag är det fredag och jag ska laga mat till brossorna, Mamma&pappa har åkt till tydinge. Och ikväll ska jag åka till henrik och sova där för vi ska åka till Ullared imorgon. Kommer bli toppen, Farmor&Farfar ska också köra till Ullared.


Lördag 30 April

På väg till Ullared redan 05:30, Uppe tidigt klockan var ställt på 05:00. Fint väder va det också. Vaknade av klockan sen såg vi att det brann lite längre bort från henrik men det var bara ett soprum som de hade satt fyr på. Köpte ett par saker, Men behöver nog åka dit igen och köpa mer saker, Det är i alla fall inte bara jag som är shoppoholic..Haha..Eller hur Henrik??


Söndag 1 Maj

Idag fyller pappa år. Grattis Grattis till honom, Han fick en soda stream av mamma&oss, sedan fick han massa olika smaker av henrik&anna, så han blev jätte glad.


Onsdag 4 Maj

           Bio idag med bröderna, Vi har varit och sett Fast And Furious 5 den var skit bra.

Söndag 8 Maj

Idag fyller Anna år. Grattis Grattis.


Onsdag 11 Maj

Idag badade jag i mammas&pappas pool för första gången detta året, och gud så skönt det var, Det har varit skit varmt idag så det behövdes verkligen.

Idag fyller Kevin hela 18år…Grattis Grattis…


Torsdag 12 Maj

Idag ska jag klippa mig, Och ska hjälpa Camo med hans cykel så det blir efter klippningen, sen kommer Frida ikväll vi ska laga mat och kolla på Eurovision Song Contest, kommer bli toppen…


Fredag 13 Maj

Igår kom frida till mig efter jobbet, vi lagade nudelsoppa sen blev det en promenad i sjöbo sen blev det lite snacka innan eurovision song contest, riktigt roligt att träffa dig gumman, jag hade riktigt roligt, frida åkte till jobbet tidigt imorse och nu har jag städa, slängt gamla papper och letat efter lite saker, försökte även komma in i källaren men där är för mycket saker så jag måste slänga den gamla soffan,och den gamla tv för att komma in där, annars blev det inte mycket gjort, åkte med mikael hem till mamma igen, sedan efter per kom hem såg vi hockeyn och åkte till burlöv för att hämta våra minneskort som varit på lagning i 2,5 vecka, så bytade bara de ut det gamla mot ett nytt, onödigt..


Lördag 14 maj

Idag har vi varit på media markt och bytat pers mus till datorn som helt plötsligt gick i sönder, så han valde en annan som var mycket snyggare än det andra skrotet han hade, han köpte även ett spel till x-boxet, Mortel Combat  det nya. Riktigt coolt fast rent för mycket blod i det. Idag har vi även varit hos Kevin&Micke och grillat riktigt gott, blev en hel del skit snacka också. Så nu sitter jag och tittar på tv. Trevligt…


Måndag 16 Maj

Arbetsförmedlingen för mig idag, Måste skriva på mina papper så det måste bli gjort…


Fredag 27 Maj

DANSGALA!!!!!!


Helt underbart att denna helgen har kommit, Hade skit kul och lagom rund under fötterna, Vissa stunder hade vi skit kul och vissa kändes bara allmänt jobbiga men det är smällar man får ta ;)

 


Lördag 28 Maj

DANSGALA!!!


Hade skit kul, Dansade jätte mycket, Med nästan alla släktingar som var med, Dansade också med pappas kompis, Träffade Sandra och hade en trevlig pratstund med henne. 


 


Tisdag 2 Juni

Arbetsförmedlingen idag igen för att jag hade kommit bort i systemet, Jag fattar ingenting, jag försvinner tydligen ur systemet hela tiden...Haha


Lördag 11 Juni

Grattis Henrik som blir 30 år idag men han har flytt fältet och dragit till Sweden Rock...


 


Idag har vi varit uppe hos Mamma&Pappa i tydinge och det var jätte mysigt, Jag tog mig även ett dopp och simmade ett par längder, Riktigt skönt..


Lördag 18 Juni

Idag är det fest, Henrik ska ha 30års fest,

Det blev skit lyckat, Riktigt trevligt, 


 


Söndag 19 Juni

Idag mår man verkligen som man förtjänar, Usch börjar bli människa nu, Men skönt att ta det lugnt också.


Peace Love And Understanding

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards