Alla inlägg under juli 2014

Av Kicki Magnusson - 5 juli 2014 01:13

Idag har samtidigt varit hur skön och mysig som helst och faktiskt också lite jobbig. Idag har jag nästan legat i poolen hela dagen eller solat har ju varit helt underbart väder idag. Har badat och haft roligt med Olivia, har hämtat fiskar som pappa skulle ha i akvariet så det blev ju bra också. Grillade och hade mysigt med familjen och nu på kvällen kom martin och kevin så det blev lite skit snack.

Farmor va här innan och rakade av sig allt sitt hår hon går ju på cellgifter så det är i nye lönt att ha kvar hon kommer ändå tappa det. Och det va skit jobbigt att se henne så. Hon som alltid varit pigg och frisk men jag har fortfarande hoppet att hon blir frisk. För nu orkar jag inte med mer helvete. :-)

Av Kicki Magnusson - 1 juli 2014 20:00

Samtidigt som jag känner mig ledsen i själen så känner jag mig ändå lycklig visst allt är inte det bästa men vissa saker är fantastiska. :-)

Visst det går inte en enda dag där jag inte tänker på morfar eller på mormor. Eller på farmor med hennes cancer. Allting kommer ju i olika omgångar.

Men sen finns det också otroligt fantastiska saker. Camo&Carro dotter det är helt underbart. Alla i familjen är friska och glada. Mitt jobb glädjer mig varje dag. Och varje dag känner jag att det är detta jag vill göra resten av livet. Trivs underbart i lägenheten visst jag skulle kunna va rik det hade varit hur bra som helst men allt annat är bra. De som har i mitt liv vet jag om att de ställer upp för mig om jag ber dem om något och det är det bästa någonsin att veta. Visst hade kunnat hitta min dröm man men vem vet jag kanske redan har träffat honom utan att märka det eller så har han inte märkt mig än. Vem vet. ;-)

Av Kicki Magnusson - 1 juli 2014 12:49

Som ni vet så går farmor på cellgifter för att få bort cancern i levern. Och som ni också var så dog min morfar i lungcancer för 2,5 år sen och för att visa vad jag tycker om cancern och för att stödda cancer drabbade och forskningen så köpte jag Ungcancer.se armband så nu pryder de min handled stolt varje dag.

Av Kicki Magnusson - 1 juli 2014 12:41

Mina två bästa kompisar har äntligen fått sin lilla "svea" och svea som de inte visste va det va för kön så blev det en liten Nora. Hon är underbart söt. Grattis till Camo och Carro till er underbara dotter.

Av Kicki Magnusson - 1 juli 2014 12:38

Igår lagade jag mat till familjen det blev jätte gott. Klyftpotatis på grillen med olja och havs fling salt med kyckling filer med citronpeppar och till det blev det tzatsiki och curry sås. Riktigt jäkla gott blev det.

Av Kicki Magnusson - 1 juli 2014 12:34

Mormors lägenhet är tömd och ska bara flyttstädas sen är den redo att gå tillbaka till hyresvärden. Va där en dag förra veckan och det kändes tyst och tomt där utan morfar men nu kändes det ännu tystade fast mormor inte va så högljudd.

Blommorna till begravningen är också fixade så nu är det mesta klart. Begravningen är också klar och om exakt en vecka är det begravning i broby kyrka så ska hon äntligen få komma upp till morfars begravningsplats.

Det kommer inte bli lätt och dessa veckorna jag har varit ledig/arbetslös har inte varit lätta visst man är glad ibland och sen tänker man för mycket. Och det är inte bra jag som redan tänker för mycket. Så ni som jag sagt nej till att göra saker det kan vara därför jag hellre stänger in mig hos föräldrarna. Men vi hoppas det blir nog bättre.

Idag är det exakt två veckor sen mormor gick bort.

Vila i frid mormor och ta hand om morfar.

Ovido - Quiz & Flashcards